Transitions from vocational to higher education: Policy context and practice in England.


Download file
Autor*in(nen): Ertl, Hubert; Hayward, Geoff & Katartzi, Eugenia
Jahr: 2019
Dokumenttyp: Beitrag in Herausgeberwerk oder Sammelband
Publikationstyp(en): Empirisches Dokument
 
Themen: Anrechnung/Anerkennung, Hochschulzugang, Studieneingangsphase
 
Weblink
 

Int by nc nd 88x31
Dieses Werk ist lizenziert unter einer Creative Commons Namensnennung - Nicht kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International Lizenz.


Abstract

This contribution analyses the transition landscape between vocational and higher education in England.1 It discusses the policy context that frames transitions between the two educational sectors and sets out how students from vocational pathways can potentially contribute to the aims of the widening participation agenda in England. The contribution builds on data collected by a TLRP (Teaching and Learning Research Programme)/ESRC (Economic and Social Research)-funded project on transitions from vocational to higher education and also discusses recent data on progression of different educational pathways into higher education and the labour market. The analysis explores some of the frictions students with vocational background experience when studying for a higher education degree as well as the support they require in order to succeed. The paper argues that evenly-distributed access to higher education for students with vocational qualifications has not been achieved, posing questions for the wider societal role of higher education institutions but also regarding the efficiency of widening participation policies.

Zitation

Ertl, Hubert; Hayward, Geoff & Katartzi, Eugenia (2019). Transitions from vocational to higher education:. Policy context and practice in England. In Barbara Hemkes, Karl Wilbers & Michael Heister (Hrsg.), Durchlässigkeit zwischen beruflicher und hochschulischer Bildung. (S. 531-551). Leverkusen: Verlag Barbara Budrich. Abgerufen von https://www.bibb.de/veroeffentlichungen/de/publication/download/9753.



Link zum Sammelband oder Herausgeberwerk:
Hemkes, Barbara; Wilbers, Karl & Heister, Michael (Hrsg.). (2019). Durchlässigkeit zwischen beruflicher und hochschulischer Bildung

Beiträge :


alle Publikationen anzeigen

Ähnliche Publikationen

Ergebnisbroschüren

Qualifizierung von Akteuren offener Hochschulen

Ergebnisbroschüre

Annika Maschwitz, Katrin Brinkmann (Hrsg.) (2017)

Weiterbildung und Lebenslanges Lernen an Hochschulen

Ergebnisbroschüre

Anke Hanft, Ada Pellert, Eva Cendon, Andrä Wolter (Hrsg.) (2015)

Teilstudien

Zielgruppen Lebenslangen Lernens an Hochschulen

Teilstudie 1

Andrä Wolter, Ulf Banscherus, Caroline Kamm (Hrsg.) (2016)

Organisation und Management von Weiterbildung und Lebenslangem Lernen an Hochschulen

Teilstudie 2

Anke Hanft, Katrin Brinkmann, Stefanie Kretschmer, Annika Maschwitz, Joachim Stöter (2016)

Theorie und Praxis verzahnen. Lebenslanges Lernen an Hochschulen

Teilstudie 3

Eva Cendon, Anita Mörth, Ada Pellert (Hrsg.) (2016)