The non-Cartesian way


Autor*in(nen): Vogt, Sebastian & Maschwitz, Annika
Jahr: 2014
Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel
Publikationstyp(en): Theoretisches Dokument
 
Themen: Digitalisierung, Hochschuldidaktik/Lehr-Lern-Formate, Kompetenzorientierung
 
Weblink
DOI: 10.4018/jcit.2014040102

Abstract

Based on the seamless learning approach (Wong, 2012), this paper illustrates how media competence can be developed, what didactic design is necessary, and what features this design possesses for teaching media competence at university. The ‘Natural History Museum Berlin project' is considered as an example of this. In this project, during the 2009 summer term, students at the Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (Germany) in cooperation with the Natural History Museum Berlin (Germany) developed and produced media products (magazine articles, audio and video podcasts) in which they explored and reflected on the topic of knowledge transfer in terms of constructivism in an authentic context. The closeness to research activities at the university, especially in the Department of Continuing Education, is one of the essential aspects.

Zitation

Vogt, Sebastian & Maschwitz, Annika (2014). The non-Cartesian way. Developing media competence through media production. Journal of cases on information technology : JCIT, 16 (2), 12-23. DOI: 10.4018/jcit.2014040102. Abgerufen von: http://gso.gbv.de/DB=2.1/PPNSET?PPN=819326968.






alle Publikationen anzeigen

Ähnliche Publikationen

Ergebnisbroschüren

Qualifizierung von Akteuren offener Hochschulen

Ergebnisbroschüre

Annika Maschwitz, Katrin Brinkmann (Hrsg.) (2017)

Weiterbildung und Lebenslanges Lernen an Hochschulen

Ergebnisbroschüre

Anke Hanft, Ada Pellert, Eva Cendon, Andrä Wolter (Hrsg.) (2015)

Teilstudien

Zielgruppen Lebenslangen Lernens an Hochschulen

Teilstudie 1

Andrä Wolter, Ulf Banscherus, Caroline Kamm (Hrsg.) (2016)

Organisation und Management von Weiterbildung und Lebenslangem Lernen an Hochschulen

Teilstudie 2

Anke Hanft, Katrin Brinkmann, Stefanie Kretschmer, Annika Maschwitz, Joachim Stöter (2016)

Theorie und Praxis verzahnen. Lebenslanges Lernen an Hochschulen

Teilstudie 3

Eva Cendon, Anita Mörth, Ada Pellert (Hrsg.) (2016)