Trends Shaping Education 2016


Download file
Institution: OECD & Centre for Educational Research and Innovation
Jahr: 2016
Dokumenttyp: Sammelband
Publikationstyp(en): Bildungspolitisches Dokument
 
Themen: Blended Learning/E-Learning, Curriculumsentwicklung/Modularisierung, Kompetenzorientierung, Lehrende, Lernergebnisorientierung
 
Weblink
DOI: 10.1787/trends_edu-2016-en
ISBN: 9789264250161

Abstract

Did you ever wonder if education has a role to play in stemming the obesity epidemic sweeping across all OECD countries? Or what the impact of increasing urbanisation might be on our schools, families, and communities? Or whether new technologies really are fundamentally changing the way our children think and learn? Trends Shaping Education examines major trends affecting the future of education and sets the background on upcoming challenges for policy makers and education providers alike. This work does not give conclusive answers: it is not an analytical report nor is it a statistical compendium, and it is certainly not a statement of OECD policy on these different developments. It is instead a stimulus for thinking about major tendencies that have the potential to influence education, and conversely, the potential of education to influence these trends.

Zitation

OECD & Centre for Educational Research and Innovation (2016). Trends Shaping Education 2016. OECD Publishing. DOI: 10.1787/trends_edu-2016-en. Abgerufen von: 10.1787/trends_edu-2016-en.






alle Publikationen anzeigen

Ähnliche Publikationen

Ergebnisbroschüren

Qualifizierung von Akteuren offener Hochschulen

Ergebnisbroschüre

Annika Maschwitz, Katrin Brinkmann (Hrsg.) (2017)

Weiterbildung und Lebenslanges Lernen an Hochschulen

Ergebnisbroschüre

Anke Hanft, Ada Pellert, Eva Cendon, Andrä Wolter (Hrsg.) (2015)

Teilstudien

Zielgruppen Lebenslangen Lernens an Hochschulen

Teilstudie 1

Andrä Wolter, Ulf Banscherus, Caroline Kamm (Hrsg.) (2016)

Organisation und Management von Weiterbildung und Lebenslangem Lernen an Hochschulen

Teilstudie 2

Anke Hanft, Katrin Brinkmann, Stefanie Kretschmer, Annika Maschwitz, Joachim Stöter (2016)

Theorie und Praxis verzahnen. Lebenslanges Lernen an Hochschulen

Teilstudie 3

Eva Cendon, Anita Mörth, Ada Pellert (Hrsg.) (2016)