Using a simulation game in the PULS learning factory for teaching main principles of accounting for Lean


Download file
Autor*in(nen): Michalicki, Mathias & Blöchl, Stefan
Jahr: 2016
Dokumenttyp: Vortrag
Publikationstyp(en): Praxisorientiertes Dokument
 
Themen: Hochschuldidaktik/Lehr-Lern-Formate, Transfer
Projekte: Diversität.Impuls
 
Weblink

Abstract

A simulation game in a learning factory is used for convincing accountants, controllers and managers, that traditional accounting concepts can be a barrier for a successful Lean transformation. In the first step, the participants realize the operational benefits of a Lean production system over a mass production system. In addition to the operational analysis, the financial performance of the mass production and the Lean production run is compared. Using traditional full absorption costing the Lean production run seems less profitable. With the introduction of value stream costing and Lean-oriented cost types a new value stream statement is developed, that shows the participants an alternative Accounting for Lean concept. The participants get aware of the fact, that successful Lean transformations need a holistic Lean management system.

Zitation

Michalicki, Mathias & Blöchl, Stefan (2016). Using a simulation game in the PULS learning factory for teaching main principles of accounting for Lean. Buckingham. Abgerufen von: https://www.buckingham.ac.uk/wp-content/uploads/2015/12/Mathias-Michalicki-Using-a-simulation-game-in-the-PULS-learning-factory.pdf.






alle Publikationen anzeigen

Ähnliche Publikationen

Ergebnisbroschüren

Qualifizierung von Akteuren offener Hochschulen

Ergebnisbroschüre

Annika Maschwitz, Katrin Brinkmann (Hrsg.) (2017)

Weiterbildung und Lebenslanges Lernen an Hochschulen

Ergebnisbroschüre

Anke Hanft, Ada Pellert, Eva Cendon, Andrä Wolter (Hrsg.) (2015)

Teilstudien

Zielgruppen Lebenslangen Lernens an Hochschulen

Teilstudie 1

Andrä Wolter, Ulf Banscherus, Caroline Kamm (Hrsg.) (2016)

Organisation und Management von Weiterbildung und Lebenslangem Lernen an Hochschulen

Teilstudie 2

Anke Hanft, Katrin Brinkmann, Stefanie Kretschmer, Annika Maschwitz, Joachim Stöter (2016)

Theorie und Praxis verzahnen. Lebenslanges Lernen an Hochschulen

Teilstudie 3

Eva Cendon, Anita Mörth, Ada Pellert (Hrsg.) (2016)