Communication Matters


Autor*in(nen): Goering, Elizabeth
Jahr: 2017
Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel
 
Themen:
 
Weblink
DOI: 10.3217/zfhe-12-04/08

Abstract

Implementing internationalization is, at its core, a matter of communication. This paper explores the communication that is needed to develop and implement a comprehensive, contextually-specific internationalization plan. Specifically, it utilizes a model of strategic communication planning to illustrate the communicative processes an institution could employ in its efforts towards institutionalization. The common elements of a Strategic Communication Plan (SCP) are an intentional assessment and integration of goals, context, audiences, and messages. This paper explores each of these elements within the context of internationalizing education. Specific examples are provided to illustrate the SCP in action; however, the goal is not to provide a model of what internationalization should look like but rather to provide a tool that can be utilized to guide development of an internationalization strategy tailored to the needs and resources of colleges or universities at the local level.

Zitation

Goering, Elizabeth (2017). Communication Matters. Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 12 (4), 119-131. DOI: 10.3217/zfhe-12-04/08. Abgerufen von: 10.3217/zfhe-12-04/08.






alle Publikationen anzeigen

Ergebnisbroschüren

Qualifizierung von Akteuren offener Hochschulen

Ergebnisbroschüre

Annika Maschwitz, Katrin Brinkmann (Hrsg.) (2017)

Weiterbildung und Lebenslanges Lernen an Hochschulen

Ergebnisbroschüre

Anke Hanft, Ada Pellert, Eva Cendon, Andrä Wolter (Hrsg.) (2015)

Teilstudien

Zielgruppen Lebenslangen Lernens an Hochschulen

Teilstudie 1

Andrä Wolter, Ulf Banscherus, Caroline Kamm (Hrsg.) (2016)

Organisation und Management von Weiterbildung und Lebenslangem Lernen an Hochschulen

Teilstudie 2

Anke Hanft, Katrin Brinkmann, Stefanie Kretschmer, Annika Maschwitz, Joachim Stöter (2016)

Theorie und Praxis verzahnen. Lebenslanges Lernen an Hochschulen

Teilstudie 3

Eva Cendon, Anita Mörth, Ada Pellert (Hrsg.) (2016)