Approaching the Invisible


Autor*in(nen): Thielsch, Angelika
Jahr: 2017
Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel
 
Themen:
 
Weblink
DOI: 10.3217/zfhe-12-04/11

Abstract

In situations of colliding discursive practices, their respective qualities can emerge. Based on this assumption, a research project has been conducted at the University of Göttingen that aimed at better understanding the hidden curriculum experienced by former exchange students. Using critical discourse analysis and an inductive approach as foundation, statements of this group have been collected and analysed. Implications regarding the experienced hidden curriculum were used to develop a reflective guideline for academic teaching staff. This paper introduces the theoretical and methodological foundation of my research and offers insight in the findings on how to approach challenges caused by the implicit nature of the hidden curriculum.

Zitation

Thielsch, Angelika (2017). Approaching the Invisible. Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 12 (4), 167-187. DOI: 10.3217/zfhe-12-04/11. Abgerufen von: 10.3217/zfhe-12-04/11.






alle Publikationen anzeigen

Ergebnisbroschüren

Qualifizierung von Akteuren offener Hochschulen

Ergebnisbroschüre

Annika Maschwitz, Katrin Brinkmann (Hrsg.) (2017)

Weiterbildung und Lebenslanges Lernen an Hochschulen

Ergebnisbroschüre

Anke Hanft, Ada Pellert, Eva Cendon, Andrä Wolter (Hrsg.) (2015)

Teilstudien

Zielgruppen Lebenslangen Lernens an Hochschulen

Teilstudie 1

Andrä Wolter, Ulf Banscherus, Caroline Kamm (Hrsg.) (2016)

Organisation und Management von Weiterbildung und Lebenslangem Lernen an Hochschulen

Teilstudie 2

Anke Hanft, Katrin Brinkmann, Stefanie Kretschmer, Annika Maschwitz, Joachim Stöter (2016)

Theorie und Praxis verzahnen. Lebenslanges Lernen an Hochschulen

Teilstudie 3

Eva Cendon, Anita Mörth, Ada Pellert (Hrsg.) (2016)