Unifying SoTL Methodology


Autor*in(nen): Bernstein, Jeffrey
Jahr: 2018
Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel
Publikationstyp(en): Theoretisches Dokument
 
Themen: Hochschuldidaktik/Lehr-Lern-Formate, Lehrende
 
Weblink
DOI: 10.20343/teachlearninqu.6.2.9
 

Int by 88x31
Dieses Werk ist lizenziert unter einer Creative Commons Namensnennung 4.0 International Lizenz.


Abstract

A broad consensus exists that the use of appropriate methods are important in the Scholarship of Teaching and Learning. However, methodological controversies arise around what constitutes acceptable evidence, if one needs a control group, how generalizable results must be, and other similar issues. Much SoTL work, I argue, asks questions about how much a particular treatment (innovation) caused an effect (student learning), and how the results found in one particular context can be extended outside that context (generalizability). These concepts, known as internal validity and external validity, respectively, provide a common point of departure for much scholarship on teaching and learning. This paper addresses these concepts and demonstrates how they can unite much of what divides us within the methodological realm of SoTL.

Zitation

Bernstein, Jeffrey (2018). Unifying SoTL Methodology. Internal and External Validity. Teaching & Learning Inquiry: The ISSOTL Journal, 6 (2), 115-126. DOI: 10.20343/teachlearninqu.6.2.9. Abgerufen von: https://doi.org/10.20343/teachlearninqu.6.2.9.






alle Publikationen anzeigen

Ähnliche Publikationen

Ergebnisbroschüren

Qualifizierung von Akteuren offener Hochschulen

Ergebnisbroschüre

Annika Maschwitz, Katrin Brinkmann (Hrsg.) (2017)

Weiterbildung und Lebenslanges Lernen an Hochschulen

Ergebnisbroschüre

Anke Hanft, Ada Pellert, Eva Cendon, Andrä Wolter (Hrsg.) (2015)

Teilstudien

Zielgruppen Lebenslangen Lernens an Hochschulen

Teilstudie 1

Andrä Wolter, Ulf Banscherus, Caroline Kamm (Hrsg.) (2016)

Organisation und Management von Weiterbildung und Lebenslangem Lernen an Hochschulen

Teilstudie 2

Anke Hanft, Katrin Brinkmann, Stefanie Kretschmer, Annika Maschwitz, Joachim Stöter (2016)

Theorie und Praxis verzahnen. Lebenslanges Lernen an Hochschulen

Teilstudie 3

Eva Cendon, Anita Mörth, Ada Pellert (Hrsg.) (2016)