Phenomenology of Surprise in a SoTL Scholars' Program


Autor*in(nen): Yeo, Michelle; Manarin, Karen & Miller-Young, Janice
Jahr: 2018
Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel
Publikationstyp(en): Empirisches Dokument
 
Themen: Hochschuldidaktik/Lehr-Lern-Formate
 
Weblink
DOI: 10.20343/teachlearninqu.6.2.3
 

Int by 88x31
Dieses Werk ist lizenziert unter einer Creative Commons Namensnennung 4.0 International Lizenz.


Abstract

Faculty members participating in a year-long Scholarship of Teaching and Learning (SoTL) development program experienced various surprises as transformational events. This study is a phenomenological exploration of these surprises. We use Dastur’s (2000) understanding of surprise as a phenomenological event that allows for changed perception and the possibility of a different future through an altered state of being in the world. Four different categories of surprise are explored: surprise that doing SoTL changed teaching, surprises about students, surprises about SoTL and the research process, and finally, surprises about communities and disciplines.

Zitation

Yeo, Michelle; Manarin, Karen & Miller-Young, Janice (2018). Phenomenology of Surprise in a SoTL Scholars' Program. Teaching & Learning Inquiry: The ISSOTL Journal, 6 (2), 16-28. DOI: 10.20343/teachlearninqu.6.2.3. Abgerufen von: https://doi.org/10.20343/teachlearninqu.6.2.3.






alle Publikationen anzeigen

Ähnliche Publikationen

Ergebnisbroschüren

Qualifizierung von Akteuren offener Hochschulen

Ergebnisbroschüre

Annika Maschwitz, Katrin Brinkmann (Hrsg.) (2017)

Weiterbildung und Lebenslanges Lernen an Hochschulen

Ergebnisbroschüre

Anke Hanft, Ada Pellert, Eva Cendon, Andrä Wolter (Hrsg.) (2015)

Teilstudien

Zielgruppen Lebenslangen Lernens an Hochschulen

Teilstudie 1

Andrä Wolter, Ulf Banscherus, Caroline Kamm (Hrsg.) (2016)

Organisation und Management von Weiterbildung und Lebenslangem Lernen an Hochschulen

Teilstudie 2

Anke Hanft, Katrin Brinkmann, Stefanie Kretschmer, Annika Maschwitz, Joachim Stöter (2016)

Theorie und Praxis verzahnen. Lebenslanges Lernen an Hochschulen

Teilstudie 3

Eva Cendon, Anita Mörth, Ada Pellert (Hrsg.) (2016)