The relevance of study programme structures for flexible learning: an empirical analysis.


Download file
Autor*in(nen): Buß, Imke
Jahr: 2019
Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel
Publikationstyp(en): Empirisches Dokument
 
Themen: Blended Learning/E-Learning, Diversity, Angebotsmanagement
 
Weblink
 

Int by nc nd 88x31
Dieses Werk ist lizenziert unter einer Creative Commons Namensnennung - Nicht kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International Lizenz.


Abstract

Flexible learning is usually related to e-learning in order to create flexibility in the pace, place and content of study programmes. However, this is not the only study programme structure that can provide flexibility to learners. This article shows that other options, such as a high percentage of elective courses, a small amount of teaching hours, or a regular distribution of exams, improve the fit between the needs of a diverse student body and study structures. In order to test this correlation, a structural equation model is conducted using survey data from two German Universities of Applied Sciences.

Zitation

Buß, Imke (2019). The relevance of study programme structures for flexible learning: an empirical analysis. Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 14 (3), 303-321. Abgerufen von https://www.zfhe.at/index.php/zfhe/article/download/1229/882.






alle Publikationen anzeigen

Ähnliche Publikationen

Ergebnisbroschüren

Qualifizierung von Akteuren offener Hochschulen

Ergebnisbroschüre

Annika Maschwitz, Katrin Brinkmann (Hrsg.) (2017)

Weiterbildung und Lebenslanges Lernen an Hochschulen

Ergebnisbroschüre

Anke Hanft, Ada Pellert, Eva Cendon, Andrä Wolter (Hrsg.) (2015)

Teilstudien

Zielgruppen Lebenslangen Lernens an Hochschulen

Teilstudie 1

Andrä Wolter, Ulf Banscherus, Caroline Kamm (Hrsg.) (2016)

Organisation und Management von Weiterbildung und Lebenslangem Lernen an Hochschulen

Teilstudie 2

Anke Hanft, Katrin Brinkmann, Stefanie Kretschmer, Annika Maschwitz, Joachim Stöter (2016)

Theorie und Praxis verzahnen. Lebenslanges Lernen an Hochschulen

Teilstudie 3

Eva Cendon, Anita Mörth, Ada Pellert (Hrsg.) (2016)