Rethinking pedagogy for a digital age. Principles and practices of design.


Download file
Herausgeber*in(nen): Beetham, Helen & Sharpe, Rhona (Hrsg.).
Jahr: 2019
Dokumenttyp: Herausgeberwerk
Publikationstyp(en): Praxisorientiertes Dokument
 
Themen: Curriculumsentwicklung/Modularisierung, Digitalisierung, Hochschuldidaktik/Lehr-Lern-Formate
 
Weblink
ISBN: 978-0-8153-6926-4

Abstract

Rethinking Pedagogy for a Digital Age examines contemporary issues in the design and delivery of effective learning through a critical discussion of the theoretical and professional perspectives informing current digital education practice. This third edition has been thoroughly revised to address socio-cultural approaches, learning analytics, curriculum change, and key theoretical developments from education sciences. Illustrated by case studies across disciplines and continents for a diversity of researchers, practitioners, and lecturers, the book is an essential guide to learning technologies that is pedagogically sound, learner-focused, and accessible.

Zitation

Beetham, Helen & Sharpe, Rhona (Hrsg.). (2019). Rethinking pedagogy for a digital age. Principles and practices of design. New York: Routledge. Abgerufen von https://www.routledge.com/Rethinking-Pedagogy-for-a-Digital-Age-Principles-and-Practices-of-Design/Beetham-Sharpe/p/book/9780815369264.






alle Publikationen anzeigen

Ähnliche Publikationen

Ergebnisbroschüren

Wissenschaftliche Weiterbildung an Hochschulen: Herausforderungen und Handlungsempfehlungen

Ergebnisbroschüre 3

Eva Cendon, Uwe Elsholz, Karsten Speck, Uwe Wilkesmann, Sigrun Nickel (Hrsg.) u. Mitw. v. Annika Maschwitz (HS Bremen) (2020)

Qualifizierung von Akteuren offener Hochschulen

Ergebnisbroschüre

Annika Maschwitz, Katrin Brinkmann (Hrsg.) (2017)

Weiterbildung und Lebenslanges Lernen an Hochschulen

Ergebnisbroschüre

Anke Hanft, Ada Pellert, Eva Cendon, Andrä Wolter (Hrsg.) (2015)

Teilstudien

Zielgruppen Lebenslangen Lernens an Hochschulen

Teilstudie 1

Andrä Wolter, Ulf Banscherus, Caroline Kamm (Hrsg.) (2016)

Organisation und Management von Weiterbildung und Lebenslangem Lernen an Hochschulen

Teilstudie 2

Anke Hanft, Katrin Brinkmann, Stefanie Kretschmer, Annika Maschwitz, Joachim Stöter (2016)

Theorie und Praxis verzahnen. Lebenslanges Lernen an Hochschulen

Teilstudie 3

Eva Cendon, Anita Mörth, Ada Pellert (Hrsg.) (2016)