Massive Open Online Courses: The emerging landscape of digital learning in India.


Download file
Autor*in(nen): Pushpanadham, Karanam
Jahr: 2019
Dokumenttyp: Graue Literatur
Publikationstyp(en): Theoretisches Dokument
 
Themen: Blended Learning/E-Learning, Digitalisierung, Hochschuldidaktik/Lehr-Lern-Formate
 
Weblink
 

Int by sa 88x31
Dieses Werk ist lizenziert unter einer Creative Commons Namensnennung - Weitergabe unter gleichen Bedingungen 4.0 International Lizenz.


Abstract

This paper examines the digital revolution taking place in the Indian higher education sector, by (i) highlighting the drivers for change in the higher education landscape; (ii) reviewing the major initiatives undertaken by Indian authorities to facilitate lifelong learning for teachers, students, and those in employment that are in pursuit of knowledge free of cost, including the National Programme on Technology Enhanced Learning, the National Repository for Open Educational Resources, and SWAYAM, an indigenous information technology (IT) platform hosting MOOCs; and (iii) analysing the first generation of Indian MOOCs.

Zitation

Pushpanadham, Karanam (2019). Massive Open Online Courses: The emerging landscape of digital learning in India. Paris. Abgerufen von https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000367825/PDF/367825eng.pdf.multi..






alle Publikationen anzeigen

Ähnliche Publikationen

Ergebnisbroschüren

Qualifizierung von Akteuren offener Hochschulen

Ergebnisbroschüre

Annika Maschwitz, Katrin Brinkmann (Hrsg.) (2017)

Weiterbildung und Lebenslanges Lernen an Hochschulen

Ergebnisbroschüre

Anke Hanft, Ada Pellert, Eva Cendon, Andrä Wolter (Hrsg.) (2015)

Teilstudien

Zielgruppen Lebenslangen Lernens an Hochschulen

Teilstudie 1

Andrä Wolter, Ulf Banscherus, Caroline Kamm (Hrsg.) (2016)

Organisation und Management von Weiterbildung und Lebenslangem Lernen an Hochschulen

Teilstudie 2

Anke Hanft, Katrin Brinkmann, Stefanie Kretschmer, Annika Maschwitz, Joachim Stöter (2016)

Theorie und Praxis verzahnen. Lebenslanges Lernen an Hochschulen

Teilstudie 3

Eva Cendon, Anita Mörth, Ada Pellert (Hrsg.) (2016)