Innovation through distance: The foundation of a satellite campus and its implication on teaching activities in a STEM subject.


Download file
Autor*in(nen): Baumgartner, Thomas
Jahr: 2019
Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel
Publikationstyp(en): Empirisches Dokument
 
Themen: Blended Learning/E-Learning, Digitalisierung, Hochschuldidaktik/Lehr-Lern-Formate
 
Weblink
 

Int by nc nd 88x31
Dieses Werk ist lizenziert unter einer Creative Commons Namensnennung - Nicht kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International Lizenz.


Abstract

This article discusses a technology-driven innovation in distance education at Universität Innsbruck that was commenced in 2016/17, when the already established undergraduate programme of Mechatronics was also introduced at a new satellite campus 200 kilometres away from the main campus. It looks at changing practices in teaching for this study progamme and articulates general managerial recommendations for introducing such large-scale changes. The analysis is supported by three interviews with leading faculty members and an ICT expert from Universität Innsbruck.

Zitation

Baumgartner, Thomas (2019). Innovation through distance: The foundation of a satellite campus and its implication on teaching activities in a STEM subject. Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 14 (2), 59-83. Abgerufen von https://www.zfhe.at/index.php/zfhe/issue/view/62.






alle Publikationen anzeigen

Ähnliche Publikationen

Ergebnisbroschüren

Wissenschaftliche Weiterbildung an Hochschulen: Herausforderungen und Handlungsempfehlungen

Ergebnisbroschüre 3

Eva Cendon, Uwe Elsholz, Karsten Speck, Uwe Wilkesmann, Sigrun Nickel (Hrsg.) u. Mitw. v. Annika Maschwitz (HS Bremen) (2020)

Qualifizierung von Akteuren offener Hochschulen

Ergebnisbroschüre

Annika Maschwitz, Katrin Brinkmann (Hrsg.) (2017)

Weiterbildung und Lebenslanges Lernen an Hochschulen

Ergebnisbroschüre

Anke Hanft, Ada Pellert, Eva Cendon, Andrä Wolter (Hrsg.) (2015)

Teilstudien

Zielgruppen Lebenslangen Lernens an Hochschulen

Teilstudie 1

Andrä Wolter, Ulf Banscherus, Caroline Kamm (Hrsg.) (2016)

Organisation und Management von Weiterbildung und Lebenslangem Lernen an Hochschulen

Teilstudie 2

Anke Hanft, Katrin Brinkmann, Stefanie Kretschmer, Annika Maschwitz, Joachim Stöter (2016)

Theorie und Praxis verzahnen. Lebenslanges Lernen an Hochschulen

Teilstudie 3

Eva Cendon, Anita Mörth, Ada Pellert (Hrsg.) (2016)