APEC Quality Assurance of Online Learning Toolkit.


Download file
Herausgeber*in(nen): Asia-Pacific Economic Cooperation Secretariat
Jahr: 2020
Dokumenttyp: Graue Literatur
Publikationstyp(en): Praxisorientiertes Dokument
 
Themen: Blended Learning/E-Learning, Digitalisierung
 
Weblink

Abstract

This toolkit has been developed in response to the growth of online and blended education in higher education in APEC economies over the last decade. This toolkit supports an integrated model of quality assurance whereby each domain can apply to any mode of delivery. However, this toolkit provides an approach to the quality assurance of each domain that is specific to online or blended education.Together, the domains represent a holistic vision of a ‘quality culture’ for online and blended education.

Zitation

Asia-Pacific Economic Cooperation Secretariat (2020). APEC Quality Assurance of Online Learning Toolkit. Melbourne. Abgerufen von https://www.apec.org/-/media/APEC/Publications/2019/12/APEC-Quality-Assurance-of-Online-Learning-Toolkit/219_HRD_Quality-Assurance-of-Online-Learning-Toolkit.pdf.






alle Publikationen anzeigen

Ähnliche Publikationen

Ergebnisbroschüren

Wissenschaftliche Weiterbildung an Hochschulen: Herausforderungen und Handlungsempfehlungen

Ergebnisbroschüre 3

Eva Cendon, Uwe Elsholz, Karsten Speck, Uwe Wilkesmann, Sigrun Nickel (Hrsg.) u. Mitw. v. Annika Maschwitz (HS Bremen) (2020)

Qualifizierung von Akteuren offener Hochschulen

Ergebnisbroschüre

Annika Maschwitz, Katrin Brinkmann (Hrsg.) (2017)

Weiterbildung und Lebenslanges Lernen an Hochschulen

Ergebnisbroschüre

Anke Hanft, Ada Pellert, Eva Cendon, Andrä Wolter (Hrsg.) (2015)

Teilstudien

Zielgruppen Lebenslangen Lernens an Hochschulen

Teilstudie 1

Andrä Wolter, Ulf Banscherus, Caroline Kamm (Hrsg.) (2016)

Organisation und Management von Weiterbildung und Lebenslangem Lernen an Hochschulen

Teilstudie 2

Anke Hanft, Katrin Brinkmann, Stefanie Kretschmer, Annika Maschwitz, Joachim Stöter (2016)

Theorie und Praxis verzahnen. Lebenslanges Lernen an Hochschulen

Teilstudie 3

Eva Cendon, Anita Mörth, Ada Pellert (Hrsg.) (2016)