2020 EDUCAUSE Horizon Report. Teaching and Learning Edition.


Download file
Herausgeber*in(nen): EDUCAUSE
Jahr: 2020
Dokumenttyp: Graue Literatur
Publikationstyp(en): Theoretisches Dokument
 
Themen: Strategieentwicklung/Weiterbildungsstrategie
 
Weblink
ISBN: 978-1-933046-03-7
 

Int by nc nd 88x31
Dieses Werk ist lizenziert unter einer Creative Commons Namensnennung - Nicht kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International Lizenz.


Abstract

With the 2020 Horizon Report, we have sought to retain the elements of the report that higher education professionals and leaders have come to value over many years — its focus on the trends, technologies, and practices shaping the future of teaching and learning, based on a methodology that grounds the findings in the perspectives and expertise of a panel of leaders in higher education. We have also sought to innovate and improve upon the report this year, moving our focus away from forecasts for adoption and toward more evocative portraits of possible futures. As in past reports, we solicited the panel’s input on the major trends shaping higher education, and this year we also opened up space to hear more directly from our panelists about their ref lections on the implications of this research for the future of higher education in their particular contexts.

Zitation

EDUCAUSE (2020). 2020 EDUCAUSE Horizon Report. Teaching and Learning Edition. Louisville. Abgerufen von https://library.educause.edu/-/media/files/library/2020/3/2020_horizon_report_pdf.






alle Publikationen anzeigen

Ähnliche Publikationen

Ergebnisbroschüren

Wissenschaftliche Weiterbildung an Hochschulen: Herausforderungen und Handlungsempfehlungen

Ergebnisbroschüre 3

Eva Cendon, Uwe Elsholz, Karsten Speck, Uwe Wilkesmann, Sigrun Nickel (Hrsg.) u. Mitw. v. Annika Maschwitz (HS Bremen) (2020)

Qualifizierung von Akteuren offener Hochschulen

Ergebnisbroschüre

Annika Maschwitz, Katrin Brinkmann (Hrsg.) (2017)

Weiterbildung und Lebenslanges Lernen an Hochschulen

Ergebnisbroschüre

Anke Hanft, Ada Pellert, Eva Cendon, Andrä Wolter (Hrsg.) (2015)

Teilstudien

Zielgruppen Lebenslangen Lernens an Hochschulen

Teilstudie 1

Andrä Wolter, Ulf Banscherus, Caroline Kamm (Hrsg.) (2016)

Organisation und Management von Weiterbildung und Lebenslangem Lernen an Hochschulen

Teilstudie 2

Anke Hanft, Katrin Brinkmann, Stefanie Kretschmer, Annika Maschwitz, Joachim Stöter (2016)

Theorie und Praxis verzahnen. Lebenslanges Lernen an Hochschulen

Teilstudie 3

Eva Cendon, Anita Mörth, Ada Pellert (Hrsg.) (2016)