ASEM Networks of MOOCs Initiative: Partner-Countries Best Practice Survey Results.


Download file
Herausgeber*in(nen): National Institute for Lifelong Education
Jahr: 2020
Dokumenttyp: Graue Literatur
Publikationstyp(en): Empirisches Dokument
 
Themen: Blended Learning/E-Learning, Evaluation
 
Weblink

Abstract

Through the Best Practice Survey, the best practices for utilizing the MOOC platform and courses provided through the ASEM Network of MOOCs Initiative partner countries were surveyed. As for the status of MOOC platform use in each country, the Best Practice Survey focused on details of platform composition and operation. In particular, the status of creditrecognition and degree course completion through the platform was surveyed, because MOOC credit and degree recognition in each country is a basic condition for credit transfer among partner countries. In addition to further improving the effectiveness of the MOOC network, this survey is intended to ensure that each partner of the Initiative improves its platform and overcomes obstacles for operation of its platform by referring to cases of partner MOOC operation, thus providing higher-quality courses to citizens.

Zitation

National Institute for Lifelong Education (2020). ASEM Networks of MOOCs Initiative: Partner-Countries Best Practice Survey Results. Seoul. Abgerufen von https://www.asem-education.org/images/Partner-Countries_Best_Practices_Survey_Results_of_ASEM_Network_of_MOOCs_Initiative.pdf.






alle Publikationen anzeigen

Ähnliche Publikationen

Ergebnisbroschüren

Wissenschaftliche Weiterbildung an Hochschulen: Herausforderungen und Handlungsempfehlungen

Ergebnisbroschüre 3

Eva Cendon, Uwe Elsholz, Karsten Speck, Uwe Wilkesmann, Sigrun Nickel (Hrsg.) u. M. v. Annika Maschwitz (HS Bremen) (2020)

Qualifizierung von Akteuren offener Hochschulen

Ergebnisbroschüre

Annika Maschwitz, Katrin Brinkmann (Hrsg.) (2017)

Weiterbildung und Lebenslanges Lernen an Hochschulen

Ergebnisbroschüre

Anke Hanft, Ada Pellert, Eva Cendon, Andrä Wolter (Hrsg.) (2015)

Teilstudien

Zielgruppen Lebenslangen Lernens an Hochschulen

Teilstudie 1

Andrä Wolter, Ulf Banscherus, Caroline Kamm (Hrsg.) (2016)

Organisation und Management von Weiterbildung und Lebenslangem Lernen an Hochschulen

Teilstudie 2

Anke Hanft, Katrin Brinkmann, Stefanie Kretschmer, Annika Maschwitz, Joachim Stöter (2016)

Theorie und Praxis verzahnen. Lebenslanges Lernen an Hochschulen

Teilstudie 3

Eva Cendon, Anita Mörth, Ada Pellert (Hrsg.) (2016)