Higher Education Landscape 2030. A Trend Analysis Based on the AHEAD International Horizon Scanning.

Reihe: SpringerBriefs in Education


Download file
Autor*in(nen): Orr, Dominic; Luebcke, Maren; Schmidt, J.; Ebner, Markus; Wannemacher, Klaus; Ebner, Martin & Dohmen, Dieter
Jahr: 2020
Dokumenttyp: Sammelband
Publikationstyp(en): Theoretisches Dokument,Empirisches Dokument
 
Themen: Digitalisierung, Hochschuldidaktik/Lehr-Lern-Formate
 
Weblink
ISBN: 978-3-030-44896-7
 

Int by 88x31
Dieses Werk ist lizenziert unter einer Creative Commons Namensnennung 4.0 International Lizenz.


Abstract

The AHEAD study was commissioned to look into the future and reveal what the higher education landscape could look like in 2030. The study takes account of technological developments in society, without seeing them as the sole forcedriving future higher education. Rather, it assumes that higher education willchange by 2030 as a result of developments in the following areas: 1) Knowledge and competence requirements from industry and social changes, inan increasingly digitalized world; 2) New developments in didactics, reflecting current discussions in thefield ofdidactics and learning theory; 3) Digital technologies and new ways of using these technologies, which are likely to create new forms of learning and environments for learning.

Zitation

Orr, Dominic; Luebcke, Maren; Schmidt, J.; Ebner, Markus; Wannemacher, Klaus & Ebner, Martin et al. (2020). Higher Education Landscape 2030. A Trend Analysis Based on the AHEAD International Horizon Scanning. Cham: Springer International Publishing. Abgerufen von https://link.springer.com/content/pdf/10.1007%2F978-3-030-44897-4.pdf.






alle Publikationen anzeigen

Ähnliche Publikationen

Ergebnisbroschüren

Wissenschaftliche Weiterbildung an Hochschulen: Herausforderungen und Handlungsempfehlungen

Ergebnisbroschüre 3

Eva Cendon, Uwe Elsholz, Karsten Speck, Uwe Wilkesmann, Sigrun Nickel (Hrsg.) u. M. v. Annika Maschwitz (HS Bremen) (2020)

Qualifizierung von Akteuren offener Hochschulen

Ergebnisbroschüre

Annika Maschwitz, Katrin Brinkmann (Hrsg.) (2017)

Weiterbildung und Lebenslanges Lernen an Hochschulen

Ergebnisbroschüre

Anke Hanft, Ada Pellert, Eva Cendon, Andrä Wolter (Hrsg.) (2015)

Teilstudien

Zielgruppen Lebenslangen Lernens an Hochschulen

Teilstudie 1

Andrä Wolter, Ulf Banscherus, Caroline Kamm (Hrsg.) (2016)

Organisation und Management von Weiterbildung und Lebenslangem Lernen an Hochschulen

Teilstudie 2

Anke Hanft, Katrin Brinkmann, Stefanie Kretschmer, Annika Maschwitz, Joachim Stöter (2016)

Theorie und Praxis verzahnen. Lebenslanges Lernen an Hochschulen

Teilstudie 3

Eva Cendon, Anita Mörth, Ada Pellert (Hrsg.) (2016)