Digital Education Action Plan (2021-2027).


Download file
Herausgeber*in(nen): Europäische Kommission
Jahr: 2020
Dokumenttyp: Graue Literatur
Publikationstyp(en): Theoretisches Dokument,Praxisorientiertes Dokument
 
Themen: Digitalisierung, Kooperation/Vernetzung
 
Weblink

Abstract

As announced in the European Skills Agenda and in the European Education Area Communication, the new Action Plan presents a vision for improving digital literacy, skills and capacity at all levels of education and training and for all levels of digital skills (from basic to advanced). The Action Plan will support the objective of the Skills Agenda of ensuring that 70% of 16 to 74 year olds should have at least basic digital skills by 2025. The new Action Plan also supports the goals of the recently adopted Commission proposal for a Council Recommendation on vocational education and training (VET) for sustainable competitiveness, social fairness and resilience, which has a strong focus on digital transformation in the vocational education and training sector.

Zitation

Europäische Kommission (2020). Digital Education Action Plan (2021-2027). Internet. Abgerufen von https://ec.europa.eu/education/sites/education/files/document-library-docs/deap-communication-sept2020_en.pdf.






alle Publikationen anzeigen

Ähnliche Publikationen

Ergebnisbroschüren

Wissenschaftliche Weiterbildung an Hochschulen: Herausforderungen und Handlungsempfehlungen

Ergebnisbroschüre 3

Eva Cendon, Uwe Elsholz, Karsten Speck, Uwe Wilkesmann, Sigrun Nickel (Hrsg.) u. M. v. Annika Maschwitz (HS Bremen) (2020)

Qualifizierung von Akteuren offener Hochschulen

Ergebnisbroschüre

Annika Maschwitz, Katrin Brinkmann (Hrsg.) (2017)

Weiterbildung und Lebenslanges Lernen an Hochschulen

Ergebnisbroschüre

Anke Hanft, Ada Pellert, Eva Cendon, Andrä Wolter (Hrsg.) (2015)

Teilstudien

Zielgruppen Lebenslangen Lernens an Hochschulen

Teilstudie 1

Andrä Wolter, Ulf Banscherus, Caroline Kamm (Hrsg.) (2016)

Organisation und Management von Weiterbildung und Lebenslangem Lernen an Hochschulen

Teilstudie 2

Anke Hanft, Katrin Brinkmann, Stefanie Kretschmer, Annika Maschwitz, Joachim Stöter (2016)

Theorie und Praxis verzahnen. Lebenslanges Lernen an Hochschulen

Teilstudie 3

Eva Cendon, Anita Mörth, Ada Pellert (Hrsg.) (2016)