Transformation or evolution? Education 4.0, teaching and learning in the digital age.


Download file
Autor*in(nen): Bonfield, Christopher; Salter, Marie; Longmuir, Alan; Benson, Matthew & Adachi, Chie
Jahr: 2020
Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel
Publikationstyp(en): Theoretisches Dokument,Empirisches Dokument
 
Themen: Curriculumsentwicklung/Modularisierung, Digitalisierung, Lernmanagementsysteme
 
Weblink

Abstract

This paper, originally written just before the outbreak of COVID-19, will provide a review of Education 4.0 in a select range of UK and international higher education providers and offer an initial discussion of the role and importance of digital personal assistants and online and lifelong learning in delivering world-class learning and teaching. This has been validated through a literature review and four case studies using scenario-planning methodology which draw on real-world examples from the UK (University of Bath), Singapore (Nanyang Technological University) and Australia (Deakin University). What can the sector learn from these pioneers; are there opportunities still to be explored; and what impact might this have on how educators teach and deliver their curriculum in the future?

Zitation

Bonfield, Christopher; Salter, Marie; Longmuir, Alan; Benson, Matthew & Adachi, Chie (2020). Transformation or evolution? Education 4.0, teaching and learning in the digital age. Higher Education Pedagogies, 5 (1), 223-246. Abgerufen von https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/23752696.2020.1816847.






alle Publikationen anzeigen

Ähnliche Publikationen

Ergebnisbroschüren

Wissenschaftliche Weiterbildung an Hochschulen: Herausforderungen und Handlungsempfehlungen

Ergebnisbroschüre 3

Eva Cendon, Uwe Elsholz, Karsten Speck, Uwe Wilkesmann, Sigrun Nickel (Hrsg.) u. M. v. Annika Maschwitz (HS Bremen) (2020)

Qualifizierung von Akteuren offener Hochschulen

Ergebnisbroschüre

Annika Maschwitz, Katrin Brinkmann (Hrsg.) (2017)

Weiterbildung und Lebenslanges Lernen an Hochschulen

Ergebnisbroschüre

Anke Hanft, Ada Pellert, Eva Cendon, Andrä Wolter (Hrsg.) (2015)

Teilstudien

Zielgruppen Lebenslangen Lernens an Hochschulen

Teilstudie 1

Andrä Wolter, Ulf Banscherus, Caroline Kamm (Hrsg.) (2016)

Organisation und Management von Weiterbildung und Lebenslangem Lernen an Hochschulen

Teilstudie 2

Anke Hanft, Katrin Brinkmann, Stefanie Kretschmer, Annika Maschwitz, Joachim Stöter (2016)

Theorie und Praxis verzahnen. Lebenslanges Lernen an Hochschulen

Teilstudie 3

Eva Cendon, Anita Mörth, Ada Pellert (Hrsg.) (2016)