Rethinking education after COVID-19. An experience of online laboratory and practicum at the University of Catania.


Download file
Autor*in(nen): Piazza, Roberta
Jahr: 2020
Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel
Publikationstyp(en): Theoretisches Dokument,Empirisches Dokument
 
Themen: Digitalisierung, Governance
 
Weblink
 

Int by nc sa 88x31
Dieses Werk ist lizenziert unter einer Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Weitergabe unter gleichen Bedingungen 4.0 International Lizenz.


Abstract

Since March 2020 national quarantine measures forced all the universities to move their lessons online. The reaction of the University of Catania, like all Italian universities, in responding to the emergency of COVID-19 was immediate. The goal, declared by the Minister of Universities and Research, Prof. Gaetano Manfredi, is that no student should miss classes and examinations. Within a week in the University of Catania learning continues through distance and notably digital solutions.

Zitation

Piazza, Roberta (2020). Rethinking education after COVID-19. An experience of online laboratory and practicum at the University of Catania. eucen Studies. eJorunal of University Lifelong Learning, 4 (1), 51-57. Abgerufen von https://eucenstudies.files.wordpress.com/2020/11/ejournal2020_fullversion_newfinal.pdf.






alle Publikationen anzeigen

Ähnliche Publikationen

Ergebnisbroschüren

Wissenschaftliche Weiterbildung an Hochschulen: Herausforderungen und Handlungsempfehlungen

Ergebnisbroschüre 3

Eva Cendon, Uwe Elsholz, Karsten Speck, Uwe Wilkesmann, Sigrun Nickel (Hrsg.) u. M. v. Annika Maschwitz (HS Bremen) (2020)

Qualifizierung von Akteuren offener Hochschulen

Ergebnisbroschüre

Annika Maschwitz, Katrin Brinkmann (Hrsg.) (2017)

Weiterbildung und Lebenslanges Lernen an Hochschulen

Ergebnisbroschüre

Anke Hanft, Ada Pellert, Eva Cendon, Andrä Wolter (Hrsg.) (2015)

Teilstudien

Zielgruppen Lebenslangen Lernens an Hochschulen

Teilstudie 1

Andrä Wolter, Ulf Banscherus, Caroline Kamm (Hrsg.) (2016)

Organisation und Management von Weiterbildung und Lebenslangem Lernen an Hochschulen

Teilstudie 2

Anke Hanft, Katrin Brinkmann, Stefanie Kretschmer, Annika Maschwitz, Joachim Stöter (2016)

Theorie und Praxis verzahnen. Lebenslanges Lernen an Hochschulen

Teilstudie 3

Eva Cendon, Anita Mörth, Ada Pellert (Hrsg.) (2016)